Pages

Thursday, May 12, 2011

SaYaNgI aKu TeMaNiLaH aKu 37

' Sayang, abang balik lambat petang ni'. Sara membaca mesej yang baru diterima, Waktu itu dia baru selesai menyudahkan kerjanya. Sara mengeluh perlahan.
" Kenapa Sara?". Soal Balqis yang terdengar temannya mengeluh.
" Ariff, balik lambat…". Balas Sara lemah.
" Kau balik tumpang aku jelah". Pelawa Balqis sambil melemparkan senyuman.
" Tak susahkan kau ke?".
" Mengada kau ni…dengan kau tak ada istilah susahnya". Ujar Balqis sambil mengemas meja.

" Ok..". Sara melemparkan senyuman. Tiba-tiba telefonnya berdering. Segera diangkat.
" Hello…sayang, boleh sayang balik naik teksi petang ni?". Soal Ariff lembut.
" Abang balik pukul berapa?". Soalan Ariff tadi dibiarkan sepi tanpa jawapan.
" Mungkin malam, abang ada kerja kena siapkan…Sara tak kisahkan balik naik teksi?".
" Tak kisah…tapi tak apalah, Sara tumpang Balqis…".
" Mmm, lagi bagus macam tu…ok, abang kena letak telefon dulu..hati-hati ya, sampaikan terima kasih abang pada Balqis ya…bye, sayang..assalamualaikum".
" Ok, abang pun…jangan balik lambat sangat…waalaikumsalam".
" Ok, sayang". Talian dimatikan. Sara mengeluh lagi.
" Kau ni asyik mengeluh je, kenapa?". Soal Balqis lagi.
" Entahlah…sejak akhir-akhir ni, hati aku rasa tak sedap". Balas Sara lemah.

" Kenapa pulak?".
" Entah…aku sendiri tak faham…tak baik kan mengeluh". Balqis sekadar mengangguk dan melemparkan senyuman.
" Dah lah Sara, kau jangan fikir bukan-bukan…mungkin kau terlalu banyak fikir, sebab tu macam-macam perasaan kau rasa". Balqis sekadar mahu menyedapkan hati temannya.
" Mungkin juga, tapi ada kemungkinan aku ni manja sangat kan?". Balqis tergelak kecil.
" Kenapa kau gelak?".
" Taklah…rasa macam kelakar aku dengar, kau mengaku sendiri". Balqis menghabiskan tawanya.
" Mm, aku mengaku…aku perasan sangat-sangat, dulu aku tak macam ni". Ujar Sara serius.
" Biasalah tu..tak salah pun, dengan suami kau juga kan". Sara hanya melemparkan senyum.

" Dah siap? Nak balik?". Soal Balqis.
" Dah…jom".
" Ok, jom…".
" Qis, boleh singgah kat kedai kek yang kita pergi minggu lepas? Aku teringin lah nak makan cheese cake hari tu". Sara tersenyum manja.
" Ada makna ke teringin kau tu?". Balqis merenung temannya.
" Makna apa pulak kau ni".
" Ya lah…selalu orang perempuan teringin ni, dia….". Balqis sengaja tidak menghabiskan kata.
" Merepeklah kau Qis, bukanlah…aku teringin biasa je..tak ada makna apa-apanya". Sara menjeling temannya.
" Mana lah tahu kan…". Balqis masih mahu mengusik.
" Tak..serius tak, boleh tak ni? Aku teringin sangat…tadi konon nak ajak Ariff, tapi dia ada kerja pulak". Ujar Sara sambil memuncungkan mulutnya.
" Janganlah buat muka macam tu, ok…kita singgah nanti…aku tiba-tiba rasa nak makan cuppucino cake…". Balas Balqis sambil tersenyum mesra. Sara sekadar mengangguk.

5 comments:

  1. oh pndeknya... nk lg..
    klu sara prgnant lg suke.. hehe..

    ReplyDelete
  2. harap jgnlah si Ariff buat hal lagi....cian
    pula dgn Sara sekiranya betul. Tentu kali ni
    Sara akn sgt kecewa. dahlh bersedih kerana
    ank yg dikandung tlh meninggal...Tlglh Ariff
    jgn kecewakn lagi Sara...nanti Sara bawa diri
    baru tau...cepat sambung nak tau juga ape
    kesudahn cerita ni lama betul.

    ReplyDelete