Pages

Saturday, April 14, 2012

Detik Waktu..

Saat jari ini bergetar ...aku tahu jalan ini masih basah dengan suara doa yang tak pernah habis...andai ada yang ingin mencemuh apa yang aku rasa...silakan kerana aku tidak peduli..siapa aku, apa yang dirasa hanye cebisan remuk hanye aku yang tahu...terima kasih buat dia yang setia mendengar...aku tahu adakalanya dia pasti ingin aku segera bangkit...aku bangkit..jujur namun dengan sisa yang ada...aku masih memerlukan Dia...sedang Allah hantar dia buatku...aku memerlukan kekuatan untuk meneruskan hidup...untuk mereka yang berada di sekelilingku...adakalanya aku kuat..adakalanya aku juga rapuh...saat itu aku tersungkur kerana masih jauh...masih leka...seperti bait-bait lagu ini...aku... Detik waktu terus berjalan berhias gelap dan terang suka dan duka tangis dan tawa tergores bagai lukisan seribu mimpi berjuta sepi hadir bagai teman sejati di antara lelahnya jiwa dalam resah dan air mata kupersembahkan kepadaMu yang terindah dalam hidup meski ku rapuh dalam langkah kadang tak setia kepadaMu namun cinta dalam jiwa hanyalah padaMu maafkanlah bila hati tak sempurna mencintaiMu dalam dadaku harap hanya diriMu yang bertahta detik waktu terus berlalu semua berakhir padaMu DAN............ ternyata aku masih jauh...

No comments:

Post a Comment